"ИЗМЕНЕНИЕ ЦЕНОВЫХ ПРОПОРЦИЙ В УСЛОВИЯХ ФОРМИРОВАНИЯ НОВОЙ СТРУКТУРЫ ПРОДОВОЛЬСТВЕННОГО РЫНКА" "CHANGES IN PRICE PROPORTIONS UNDER THE CONDITIONS OF FORMING A NEW STRUCTURE OF THE FOOD MARKET"
Ермолова О.В., д.э.н., ИАгП РАН O.V.Yermolova, doctor in economics, IAgP RAS
В статье проведен анализ цен и ценовых соотношений в агропродовольственном комплексе в условиях развивающегося экономического кризиса. Обосновано влияние новой структуры рынка на уровень цен. Показаны особенности формирования конкурентных стратегий в современных условиях его развития. Использованы результаты экспертного опроса руководителей и специалистов предприятий агропродовольственного комплекса. The paper presents an analysis of prices and price proportions in the agro-food complex under the conditions of developing economic crisis. The author grounds the influence of the new structure of the market on the price level, shows the specific features of developing competitive strategies at the present stage of the crisis, and uses the results of the expert survey conducted among leaders and specialists of some enterprises included in the agro-food complex.
Ключевые слова: цены на продукты питания, продовольственный рынок, стратегии товаропроизводителей, конкурентные стратегии, структура рынка Keywords: food prices, food market, producers’ strategies, competitive strategies, market structure
Скачать файл: Скачать