|
СТРАТЕГИЧЕСКИЕ НАПРАВЛЕНИЯ ПОВЫШЕНИЯ КОНКУРЕНТНОГО СТАТУСА КОРПОРАТИВНЫХ СТРУКТУР |
Strategic areas of improving the competitive status of corporate structures |
Агапова М.А., к.э.н., ИАгП РАН |
M. Agapova, candidate of economic sciences, IAgP RAS |
Формирование особенностей формирования стратегий конкуренции, стратегий консолидации, слияний и поглощений рассмотрено на конкретных примерах практики агропродовольственного комплекса. Большое внимание уделено стратегии расширения диапазона конкуренции, дифференциации. |
Formation of the peculiarities of development of competition strategies, consolidation strategies, mergers and acquisitions is discussed with specific examples of agro-food complex’s practices. Much attention is paid to the strategy of expanding the range of competition and differentiation. |
Ключевые слова: рынок, корпоративные структуры, стратегия, конкуренты, консолидация, слияния и поглощения, дифференциация |
Keywords: market, corporate structures, strategy, competitors, consolidation, mergers and acquisitions, differentiation |
|
|
Скачать файл: |
|